Vyhledat
  • Jarmila Elznerová

Pracovní neschopenka pro každého


V této době jde o téma, více než kdy jindy, důležité. Je totiž možné se pojistit na riziko, že se něco stane a budete muset zůstat doma s nemocí, či s úrazem. Dnes jde o již běžné riziko, které dokáže sjednat každá pojišťovna.

Toto pojištění se začalo nabízet cca před 10ti lety, pozor starší pojistky jej nemají.

Pojištění můžeme sjednat již od cca od 50,- Kč/měsíc. Záleží dle zvoleného limitu, tj. kolik chceme dostat peněz za den strávený na pracovní neschopence. Pojišťovny počítají i víkendy.

Limit se nastavuje, podle výše příjmu, tedy když od státu dostaneme cca 60% z příjmu, tak pojistka by nám měla doplnit chybějících 40%. U většiny pojišťoven si pak volíme výši denního limitu plnění. Průměrný denní limit, který u nás mají klienti nastaven je 250,-Kč/den. Částku k plnění lze libovolně měnit i v průběhu pojištění. V případě nastavování limitu si však musíme dávat pozor, aby limit odpovídal našemu příjmu. Pojišťovny si totiž mohou vyžádat informaci o výši příjmu a plnit jen do výše ztráty. Při platnosti více pojistek se pak částky k pojistnému plnění sčítají.


Cena se odvíjí i od zvolené odkladné doby. Tedy, od kterého dne následně se pak počítá pojistné plnění. Nejčastěji mají naši klienti nastavenu odkladnou dobu na 29. dní, tj. že pojistné se vyplácí až za 30. dne a další dny, včetně víkendů. Dnes však můžeme vybírat z více variant, lze nastavit i plnění od 1. dne, od 14. dne či od 57. dne. Čím kratší je odkladná doba, tím více zaplatíme.

Při sjednávání je nutné počítat s čekací dobou, což je většinou 2 měsíce od počátku pojistné smlouvy. Znamená to, že pojišťovna bude v těchto 2 měsících plnit jen za úraz a za nemoc až po jejich uběhnutí.


Důležité je pak si i uvědomit s jakým zdravotním stavem do pojistky vstupujeme. Pojišťovny vždy zkoumají zdravotní stav klienta a podle toho pak pošlou či nepošlou peníze. Některé upozorňují na případné výluky (vyloučení za co nebudou vyplaceny peníze) před začátkem platnosti pojištění. A u některých se o výlukách dozvíte až v případě poslané žádosti o pojistné plnění. Pojišťovny zkoumají zdravotní stav většinou 10let zpětně.

Dávejte si tedy pozor na rušení starých a zakládání nových pojistek. Je pro Vás vždy výhodnější upravit stávající pojistku, pokud to lze, než zakládat novou.


A jak si požádat o pojistné plnění? Co je k tomu potřeba?

S novými e-neschopenkami se systém změnil. Obecně je potřeba doložit Váš doklad o pracovní neschopence, veškeré lékařské zprávy, které se vztahují k dané neschopence, potvrzení zaměstnavatele o době trvání pracovní neschopenky – zatím není formulář, píše se volnou formou a formulář dané pojišťovny, pokud jej vyžaduje.


Koronavirus je nemoc. Lze jej plnit z pracovní neschopenky.


Tak pro jistotu mrkněte do svých smluv, co máte vlastně sjednáno a na jaké limity.

V případě, že byste potřebovali s něčím pomoci, vysvětlit, či pomoct nahlásit pojistnou událost, jsme k dispozici na servisních dnech ve firmách, chatu na FB, tel. či emailu.



37 zobrazení

KONTAKT

ADRESA KANCELÁŘE

Moravcova 9

Kroměříž, 76701

OTEVÍRACÍ HODINY

Po, Pá:

8:00 - 12:00

Út :

8:00 - 17:30 

St, Čt :

8:00 - 15:00 

DOKUMENTY

Všeobecné obchodní podmínky

PŘIHLÁŠENÍ K ODBĚRU NOVINEK

KONTAKTY NA NÁS

Online komunikace probíhá formou přes

SKYPE, HANGOUT, ZOOM

po domluvě.

  • White Instagram Icon
  • Facebook Garde clientela

© 2020 radilo #UNLockStudio